DAP

Lungnande feromoner till unhappy dog. Den senaste veckan verkar det ha hänt nåt i huvudet på lilla Alma hon trivs inte alls då vi går till jobbet, inte att undra på, vem vill vara ensam. Saken är den att det hitills har gått mycket bra tills nu, då hon verkar fått killerinstinkt dvs hon biter sönder det som kostar mycket att reparera, om det nu skulle gå. I fredags före lunch gick hon lös på cd-skivor och porslinsblomkrukor. efter lunch så fick en fjärrkontroll och mobiltelefon en rejäl ommöblering, bara att köpa nytt. Turligt nog så fanns det en likadan kontroll på expert, telefonen är inte lika viktig, en gammal begagnad får duga tills vidare.

Jag var nödd och tvungen att googla mej fram till varför hundar får detta beteende och det finns massor av anledningar, först och främst uttråkad, ensam och understimulerad, ja allt och mer därtill.

En kvinna hade ett bra tips om DAP en produkt som finns att köpa på apoteket. det innehåller och avger ett ämne feromon, som lungnar hundar i stressade situationer.

Kostnad 420:- räcker 4-6 veckor  täcker 60 - 70 kvm
karens 4-6dgr
refill 210
Jag tycker det känns relativt billigt om hunden blir lungn och trygg och vi kan komma hem utan att saker är söndertuggade.

Har nu haft den inkopplad snart ett dygn och jag märker skillnad hunden har sovit hela natten och jagar inte efter mej så fort jag går någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0